fredag, oktober 31, 2008

Tänk att det tog ännu längre tid idag att dela ut tidningar än igår och min mor och bror har redan tröttnat på att ringa till jönköping om mertidstillägg, det bådar ju inte gott inför kommande vinter. Men den låga lönen de får så får de nog allt stå på sig lite och ringa , varje dag om det så ska behövas, så de får vad de har rätt till så kanske de i jönköping och facket tar sitt förnuft till fånga och ändrar på det, eller iaf skaffar sig en bra rutin. Jobbigt bara att man får stå för telefonsamtalen själv, man har ju inte ens råd att köpa en ordentlig begnanad postcykel (som man också får betala ur egen ficka).

Jaja, nu har jag klagat klart om tidningar, nu får jag vä klaga lite på mitt ex som bjöd mej till Ronneby i helgen men som inte går att få tag på. Jag har ju redan beställt biljett så jag får väl åka dit på vinst elelr förlust och se om han hör av sig, eller om jag får försöka fixa nånslags hemresa idag. Jag tycker nog att man borde vara lite engagerad om man nu bjuder hem fok, men å andra sidan var han ju inte engagerad ens när vi var tillsammans, så jag borde ju inte räkna med annat, egentligen.

Inga kommentarer: