tisdag, oktober 21, 2008

Kan inte sova

En sak som är dumt med mina arbetstider är att sömnen blir tvådelad och det är alltid mycket svårare att somna andra gången, trots att man är trött och ibland går det inte alls, som idag, dessutom är åtta timmar uppdelad sömn inte lika bra som åtta timmar sammanhållen. Visst skulle jag kunna stanna uppe, jag menar halv sju är trots allt en ganska normal tid för en del att gå upp, men så kommer vi ju till det där med tröttheten, jag gick ju faktiskt upp halv tre idag/natt/morgon, whatever så jag är ju trött, det hela påminner väldigt mycket om den vakna dvalan jag befann mej i när jag hade lite sömnproblem i Skövde, fast den dvalan höll i sig i flera månader i sträck åt gången. Den här dvalan vet jag kommer att gå över om jg inte lyckas somna idag så går den över ikväll närjag lägger mej, den är på så sätt överkomlig och på något sätt även lite mysig. Jag längtar dock till den dagen då jag kan sluta med det här och känna den där energin som man har när man har sovit helt utan störningsmoment, då jag kan bli mej själv igen på dagarna. Och vet ni vad? Jag tror jag blev tött nu...

Inga kommentarer: