onsdag, oktober 08, 2008

manustävling

Jag har vetat om den här tävlingen nån vecka och jag har tänkt blogga om den, men så har jag glömt bort det, men idag ska det blir av. Om jag var lite (läs mycket) bättre på att skriva på engelska och hade lite mer tid att fundera ut en bra plot, hade jag absolut skickat in ett bidrag. För det behövs verkligen såna här manus och filmer, det är ett som är säkert. Reglerna för tävlingen är som följer,

1. Write an action movie. It doesn’t have to be long, it doesn’t have to be in any specific format, but it needs dialogue, and it needs action . . .

2. . . . and it needs characters! Specifically, female characters. The LEAD must be a WOMAN. The MAJORITY of the characters must be WOMEN.

3. Specifically, the parts need to be GOOD PARTS. I want to see interesting, compelling characters with some depth who get to say and/or do interesting things.

4. Your movie should NOT be about MEN or about SEX. Your women can be sexy, but they cannot be EXPLOITATIVE.

5. Your movie must pass the Bechdel test — two women must talk about something other than a man.

6. Making your women LESBIANS just so they can MAKE OUT is CHEATING! Lesbians in general aren’t against the rules, but entries will be judged within the spirit of the contest, so keep that in mind.

1 kommentar:

Martin sa...

Det var lite tajt deadline för att skriva ett manus, på engelska dessutom men det är definitivt en intressant tävling.