tisdag, oktober 14, 2008

Inget vatten i kranen

Inatt finns det inget vatten i kranen här så jag har tappat upp toaspolvatten i badkaret, fyllt vattenkokaren med te-vatten och ställt in några extra vattenflaskor i kylskåpet, så himla mycket vatten går det ju faktiskt inte åt under natten. Det enda jobbiga är ju bara att jag inte kan duscha imorgon efter tidningsrundan, men jag får klara mej utan, helt enkelt. Det kan vara fruktansvärt jobbigt att bo vid en lågstadieskola, men när de ska spolavattenledningarna är det ändå ganska skönt det är ju mycket jobbigare att vara utan vatten under dagen.

Tears in rain-martin har gjort en filmlilsta över hans 25 bästa filmer, bra filmer allihop på listan, men de 25 bästa, jag vet inte, jag funderar på att göra en egen komplitteringslista, få se när det blir av. Just nu är jag lite upptagen av webbdesign och essäskriverier.

Efter att vi har fått reda på vilka mått som danskorna föredrar på snopparna fortsätter expressen sin skjutjärnsjournalistik med att utse värsta dejtingsmaten. Jag hörde på radion en gång för ungefär 100 år sedan en kille som tyckte att det var äckligt och snudd på vulgärt med tjejer som åt mat offentligt på typ dejter och sånt och han skulle aldrig bli tillsammans med en tjej som åt mer än han. Jag tyckte det var konstigt fast å andra sidan skulle jag inte vilja vara med en killeosm inte åt nån mat heller...

Inga kommentarer: