måndag, oktober 27, 2008

Tvättdag


Tre saker kom jag på idag när det var dags för att tvätta, 1, jag behöver lära mej att jag bor i ett hus med en tvättmaskin i rummet jämte mitt som man varken behöver boka eller ta hänsyn till grannar och kan tvätta när som helst. Alltså behöver jag inte vänta till tvättkorgen är överfull och svämmar över (på bilden har jag tagit bort mina sängkläder för att det inte ska alltför vulgärt ut med alla tvätt). 2, Den som uppfann torktumlaren var ett geni. 3, Jag bor i ett hus utan varken torktumlare eller diskmaskin, ingen direkt nyhet, men jag blir överraskad varje gång jag upptäcker det. Det blir att tvätta och torka tvätt framför den öppna spisen imorgon också.

Min tvätt väntar på att karusellen ska dra igång.
Och där startade den, yiihaaa!

Inga kommentarer: