fredag, oktober 03, 2008

Borgeliga slagord del 700...eller nåt

Redan igår tänkte jag blogga om moderattdningen svd:s tävlingsresultat om nya borgeliga slagord och hela dagen har jag gått och försöka komma på nåt finurligt att skriva men jag är helt tom. Igen har jag de bordeliga lyckas att förstumma mej, jag tror jag låter slagorden tala för sig själva. Och när det är många vinnare brukar det betyda att deltagandet var lågt och om de här är vinnarna vill jag inte ens veta vilka som inte vann...



Eh, jaha, men jag röstar på vänstern iofs...

Borgerlig - Fuck Yeah

Den här är snodd från en låt i en film och grejen är ju att man kan säga det på flera olika sätt, alla inte postiva... Filmen Team America ironiserar ju hela den amerikanska livsstilen och den är ju borgelig.

Right Wing, you make my heart sing

Låtstöld, big time, igen! Vad tycker borgarna om upphovsrätten egentligen?

Nu är det dags att torka den blöta filten - och på sikt lyfta bort den!

Jag fattar inte, seriöst, jag fattar inte, vad har en blöt filt med borgeligheten att göra? Är de den blöta filten och vem ska lyfta bort den? Och varför?

Inga kommentarer: