onsdag, oktober 22, 2008

Rapport från växtriket

Jag tänkte rapportera lite från växtriket idag. För det första tror jag att det är dags att inse att min Juvelorikdè inte kommer att klara sig, det blev helt enkelt nån grad för kallt i växthuset. Frågan är om jag ska köpa en ny nu, eller inte.

Den här lilla stackaren har nog kastat in handduken för gott, men tänk vad den kunde ha blivit...

Roligare däremot att iaf paprikorna klarade av den första kalla natten ute innan de blev skördande, fast de har inte blivit röda och goda, men förhoppningsvis mognar de lite mer inomhus.
En korg full med paprikor, tidigt en morgon.

Det är höst ute och jag älskar att dra fötterna efter mej när jag går i trassliga löv liggandes i drivor på trottoaren, det bästa ljudet av den alla!

Löv, löv, löv.

Och smultronen är inne på andra blomningen.

Inga kommentarer: