torsdag, januari 22, 2009

Är det nåt jag inte fattar?

Alltså att Ledger blev nominerad till bästa manlige biroll är ju inte så överraskande, han dog ju, klart han måste uppmärksammas, för att dö är en bedrift i Hollywood eller nåt. För nej, jag tyckte verkligen inte att Batman-filmen var skärp, eller ens Ledgers skådespelarprestationer var något att ha, men han fick ju inget pris för Brokeback Mountain och så gick han och dog och nu måste han ha ett pris, för det är sista chansen, eller nåt, sjukt cyniskt tänkt.

Fast sen är Robert Downey Jr också nominerad för den ofantligt dåliga filmen Tropic Thunder och jag börjar fundera på om jag har missat nåt? Jag har ju sett de här filmerna och skådespeleriet och vad är det jag inte förstår, eller har folk gått och blivit galna? Å andra sidan måste jag säga som filmälskare att det var ett bra tag sedan jag gav upp hoppet om "the academy", Gladiator var spiken i kistan, så att säga...

Men snälla upplys mej gärna, men kom inte dragande med nåt slickade runt munnen som bevis, för det krävs lite mer, tycker jag... :P

Inga kommentarer: