söndag, januari 11, 2009

Nya Real World: brooklyn

Efter MTV:s dejtingsåpa "a shoot at love" som nu är inne på sin tredje säsong i USA där de har hittat två bisexuella glamour en äggstvillingsystrar (jag vet, det låter helt galet och det är ganska galet också) så har en ny säsong av Real World också dragit igång i USA och jag ser ett mönster. MTV har gått och blivit hbtq(rsuvwxyzåäöacd...)-kanalen nr.1.

I den här säsongen är det en bisexuell tjej, en homosexuellkille och en (opererad) transsexuell man-till-kvinnaoch det finns säkert nån mer med en s.k. "alternativ" livsstil i programmet, men det har bara sänds ett program så alla har väl inte kommit ut än, eller så. Ja, och så finns det ju de mer eller mindre homofobiska männikorna. Jag känner att det kommer att bli rätt mycket tjafs om sexualitet och sånt... Jag känner mej rätt splittrad, på ett sätt är jag rätt trött på det, men jag kan tänka mej att det är annorlunda i USA så det kanske kan bli lite intressant ändå.

Nåväl, förutom mtv har jag lagt märke till en annan sak, det är alltid bra att kolla om möjlken är sur innan man häller det i kaffet... Nu ska jag skriva essä, tjohoo!

Inga kommentarer: