tisdag, januari 06, 2009

Kyla och vinter

Visst kan det vara mysigt med kyla och vinter, om man är inomhus! Just nu hatar jag kylan, jag hatar varje natt jag måste ut i den, när snoret i näsan fryser till is och tårna och fingrarna blir istappar. En annan störig sak som jag har lagt märke till är hur sjukt mycket jobbigare det blir att cykla när det är riktigt kallt, som att cykeln fryser, varje tramptag är tungt. En natt kändes det som att till och med tidningarna stelnade till av kylan, men det kan väl inte finnas så mycket vatten i dom, eller? Jag såg dock att kylan är på väg bort det ska bli skönt, för det har ju inte ens kommit nån snö!

Jag hatar min konstvetenskaps essä just nu, den är så tråkig och jobbig att skriva, vet inte hur jag ska få till den men den här veckan måste den in, det bara är så... Några sidor kvar att skriva om, några böcker till att skriva om, det borde gå på nåt sätt.

Inga kommentarer: