lördag, januari 03, 2009

Det där med Vaggeryd.

Man borde kanske göra något slags bokslut för året som varit, eller inte. Jag har minne som en guldfisk, dessutom kan jag inte tänka mej att något särskilt har hänt.

I en artikel i JP igår sa kommunalrådet här i kommunen att socialtjänsten hade för hög kvalite, jag har funderat på det hela dagen, vad menar han? Är det liksom lite för bra att bo här, att vara gammal t.ex och är inte hög kvalitet något bra? Kan kvaliten någonsin vara för hög? En annan sak som jag också har funderat över är det här med slogans. Jag har t.ex. aldrig hört den här om Vaggeryd, "ett stenkast från E4:an", men jag vet ju att det var en stor grej att få bort E4:an från tätorten, när jag var liten var Vaggeryd delad, med en E4 mitt i, det är för övrigt anledningen till att jag aldrig gick till Svenska kyrkan, den låg på "fel" sida av vägen. Däremot har vi ju den officiella, "där hjulen alltid snurrar", jag har tänkt på den, att hjulen inte snurrar så himla mycket längre, kanske borde man ändra sloganen till "där hästarna alltid springer runt (med eller utan grisfösare)" eller nåt.

Nu ska jag skriva klart rapport, det är sannerligen på tiden!

Inga kommentarer: