lördag, januari 10, 2009

När jag blir gammal vill jag bo med en katt eller två.

Är det bara jag som tycker att det är konstigt att man anställer en pälsdjursallergiker på ett äldreboende där husdjur däribland pälsdjur är välkomna? Alltså, no offence till någon, men borde man inte kunna ha äldreboenden med djur och sådana utan? Senast jag hörde var det brist på personal inom äldrevården och då kunde de med allergier jobba på äldreboende utan husdjur, det borde inte vara så svårt att fixa, man får kanske flytta runt lite personal kanske på sin höjd, men det är ju minst viktigt att de boede trivs som att de anställda trivs. För många gamla betyder husdjuren så himla mycket, och för yngre människor också. Och jag tror inte att någon med allergi skulle bli jätteupprörd över att få jobba någonstans utan djur samtidigt som någon utan allergi får jobba där det finns djur, alltså, vad är det att bli upprörd över? Varför känns det som att folk krånglar till saker och ting i onödan? Eller är det så att man inte får fråga om allergier i samband med arbetsintervjuer, trots att det inte spelar någon roll om man får jobbet eller inte?

Och vad hände med det där "man ska tjäna på att jobba"?

Inga kommentarer: