onsdag, januari 14, 2009

bloggblaj och google

Jag har fixat en sån där grej på bloggen som ser vilken ip-adress som besöken den och också hur folk hittar den via t.ex. google. men grejen är att vilka som besöker mej är inte alls intressant, jag mår t.ex. inte bättre av att veta att svd-ledarblogg besöker mej, faktiskt ganska mycket tvärtom... Däremot är det lite intressant vad folk googlar på, om man t.ex. googlar på girl+fitta så hamnar min blogg högst upp på söklistan, men jag antar att man kanske inte är så värst intresserad av min blogg, likadant är det folk som googlar på "djursex", "utesex", "swingerspar" och en massa andra kombinationer av sexord. En del har också googlat på "slem i halsen" och "träningsvärk i benen" och om man googlar på det sistnämnda så hamnar i ett inlägg som handlar just om sex. Och jag funderar på om det är så att jag verkligen skriver så hemskt mycket om sex för det känns inte alls så. Fast sen tänkte jag på att en del av mina killkompisar känner sig manade att skicka snoppbilder till mej, utan att jag har skickat några bilder till dom, så jag kanske utstrålar nånslags sexuell spänning ändå. Kanske skulle jag börja lägga upp snoppbilderna på bloggen... Fast till er som läser nu och känner er oroliga så kan ni vara lugna, när jag rensade datorn så åkte alla snoppbilder bort!

Jag ska nog ta bort den där statistikräknaren, jag vill inte veta vad för snuskigheter som folk googlar på och jag vill heller inte veta hur mycket jag skriver om sex och sånt.

9 kommentarer:

pernilla sa...

"snoppbilder". Check.

Sarha sa...

jodå, får du också såna? Är det en tjej-grej, eller Sarha-grej?

riksomengris sa...

Du får lägga upp ett nytt snoppbildsförråd, med andra ord.

Sarha sa...

andurs: jag är övertygad om att du vill bidraga med både en och annan bild... och skulle säkert inte ha nåt emot om jag la upp bilderna här också...

Anonym sa...

Nej Sarha. Nej. Det är bara du. /Pernilla

Sarha sa...

Så det är alltså en Sarha-grej, jag får försöka sluta med att sända ut "jag vill ha bilder på era snoppar"-vibbar alltså...

Ewa sa...

Hmmm... Jag har i flera dagar nu funderat på hur man ska kunna se vilka sökord som lett personen i fråga till just min blogg. Eftersom folk bloggar om det KONSTANT och det verkar omöjligt för mig att hitta svaret själv har jag blivit smått frustrerad. Har du något emot att dela med dig av din kunskap och tala om för dig hur man gör? Tack!

Sarha sa...

Jag skaffade mej en statistikmätare på susnet Länk och sen får man loggar varje dygn, om man vill och där kan man också se Google-resultat, eller om folk har kommit via länkar, typ aftonbladet. Man kan ju se ip-nummer också, men jag tycker det är rätt ointressant...

Ewa sa...

Gracias! :)