lördag, augusti 30, 2008

One of those moments...

Idag var det kallt och stjärnklart i mina öronsnäckor spelade radion Nick Drake Northern sky ("If songs were lines in a conversation the situation would be fine") och jag såg ett stjärnfall på himlen. Som vanligt blev jag lite stressad eftersom jag aldrig kommer på något bra att önska, så inte heller idag, men det gör inte så mycket, jag tror att jag klarar mej ändå, bara lite synd att slösa oönskade önskiningar på mej. Det kändes trotsallt rätt bra med musiken och stjärnorna och till och med med tidningarna.

Men en sak som jag blir arg på är fulla kids som förstör (jag antar att det är kids och jag antar att de är fulla, annars är det ännu värre). Inatt hade några förstört varenda brevläda på en gata, dragit upp dem och kastat iväg dem eller sparkat sönder dem. När jag var mindre så kunde jag också tycka att det kunde vara lite kul med att ta sönder en brevlåda då och då, om jag ska vara rälig har jag bara varit med om att lägga ett firverkeri i en träbrevlåda i hela mitt liv, så så jäkla roligt är det faktiskt inte, kanske är det roligare att sparka sönder dem, jag tivlar dock på det.

idag kommer Målle Lindberg till byn, värsta folkfesten, blir nog större än när Leif Loket Ohlsson kommer till Vaggerydstravet till och med och vi ska på brölopp. jag har helt opepp på det, förstår inte varför folk ska gifta sig, blir det verkligen lycklaigare och lever längre tillsammans? När jag och Sofie åker på våra roadtrips så brukar vi lyssna på Målle och sjunga med, jag tänker bara på hur gammal han måste vara, under hela min uppväxt har han varit där, på tältmöte i bilstereon, på skivspelaren i tv-rummet, alltid samma Målle. Det kändes som att han var 700 år redan när jag var sex år, vilket skulle göra onom till 723 år nu, det kan ju inte stämma...

Inga kommentarer: