lördag, augusti 16, 2008

Jag vet att jag måste sluta läsa liberalbloggar

Jag blir ju bara arg, fast väldig road också och väldigt rädd ibland... som när jag läser detta. Alltså jag tycker ju inte heller att man ska behöva betala TV-licens om man inte har någon TV, å andra sidan skulle jag kunna tänka mej mer skattepengar till både kultur, public service, vård, skola och omsorg även om det skulle innebära högre skatt, sån är jag liksom.

I en sådan situation kunde lika gärna Tv4 vinna teckenspråksupphandlingen och Rix-Fm kulturnyheterna. I en sån situation skulle vi säkert kunna få ut mer för pengarna, vi skulle slippa den eviga debatten om radiotjänst och vinnarna är jag övertygad om skulle vara det som vi kallar public service. Som lika gärna kan ske hos Rix Fm som hos Kanal fem.

Är inte Rix-Fm:s kulturnyheter en skrämmande tanke så säg? Som Aftonbladets kultursida, eller är det Expressen som jag tänker på? Eller är det deras nöjesdel jag tänker på? För grejen är ju att kändisskvaller inte är detsamma som kulturnyheter och Kanal fems blaj-dokumentärer som de envisas med att visa är inte ens i närheten varken public serivce eller ens bra TV.

Jag säger inte att Kanal fem, Rix Fm m.fl. inte kan göra public service, Det är ju iofs inget som hindrar dem i nuläget heller, ingen blir gladare än jag om de skulle visa mej fel, (Tv4 kan ju) men det kommer de typ aldrig att göra, så naiv är jag inte, till skillnad från en del liberaler, tydligen.

Inga kommentarer: