torsdag, augusti 21, 2008

Mitt livs äventyr

Idag kom Sofie förbi, vi åkte till Flaten och tänkte köpa glass och sitta där lite och titta på sjön,
men så var kiosken där stängd för säsongen men det gjorde inget för vi hittade lekplatsen!

Det fanns en gungbräda där. Den var rolig.

Jätterolig.

Åh, vad den var rolig, men sen vände vi oss om hittade gungorna!


Sofie gungar nästan ur bild!

Men jag är mest bara glad!

Klätternät är också kul, man jag tror att man var lite stabilare när man var barn, nu höll jag bara på att trilla omkull hela tiden.

Ruschkana, klart man måste åka i den också!

Såhär ser man ut när åker ner, som en bister gammal gumman var det någon som sa. Men det går ju så fort nedför.

Sen var man ju tvungen att bada lite, vattnet var inte så kallt som vi trodde, fast mest undrade vi vart sanden hade tagit vägen, nu var det gräsmatta ändå ner till vattnet.

Flaten är väldigt långgrunt , därför tycker barnfamiljer åka hit och bada på sommaren, men idag var det bara jag och Sofie.


Sen visste vi inte vart vi skulle åka så vi åkte till Sofies farmor och farfar och fikade. Mina byxben blev lite blöta, från knänen och ner, det var lite vågor på sjön.

Inga kommentarer: