lördag, augusti 02, 2008

Nu även med bilder! W0000000t?

En del affärer har fortfarande uppdelat leksakerna i en tjejdel, en killdel och en övrig del mest med spel och pussel, jag finner det väldigt irriterande fast lite intressant samtidigt. Igår var jag i en sådan affär och jag strosar gången ner genom tjejdelen och vad finner jag jämte prinsessklänningarna och de rosa fjäderbororna om inte städgrejer i miniformat. Det var en golvtorkar grej, en golvmopp med tillhörande hink och såndär man fäster på hinken och kramar ur vattnet med och ett helt litet set med en golvsopborste, golvmopp och en bordsborste med sopskyffel.

Hur kul är det att få såna grejer egentligen? Alltså, missförstå mej rätt jag gillar praktiskt leksaker och städning är ju sånt som man bör lära sig, men vem köper sådant till sina barn? Mina erfarenheter är att man lär sig sånt ändå när man har blivit äldre. Och kanske mest intressanta frågan, varför hänger det bland tjejleksakerna?


Golvtorkgrej och städset.


Golvmopp.

idag har jag i desperat försök att känna någonslags form av glädje badat skumbad med mitt nya duschtvål som visst ska ge glädje, iaf står det det på flaskan. För några år sedan använde jag sorten "romantic" inte fan blev mitt liv mer romantiskt, kanske behövde jag ha nån mer med sig i duschen för att det skulle funka, men annars kan man tänka sig att duschcremen borde kunna locka till sig nån, men det gjorde den inte heller. Jag får väl ge glädjeflaskan en chans nu istället.


Glädje i en flaska.

Inga kommentarer: