söndag, augusti 10, 2008

Fotboll, regn, rabarber och OS-silver

En fotbollsmatch mellan Brasilien och Nya Zeeland kan vara lika tråkig som en regnig, kall augustidag eller så är den helt underbar. Matchen idag var det senare, underbar fin fotboll, riktigt strandkänsla och lekande lätt och det är klart när Brasilien får chansen att spela helt utan krav inför en arena full av galna kineser, klart de tar alla chanser till att göra tunnlar, galna passningar, dribblingar och allt annat de kan.

Och så i ösregn och hagel tog Emma Johansson silver i linjeloppet, ojojojojoj... vad ska man säga liksom, men Grattis!

Och så har jag äntligen dragit upp alla rabarber, det var verkligen på tiden. Jag har ju plockat lite då och då under sommaren och gjort dricka och sånt, få se vad det blir av de här gamla , skala dem får jag göra iaf, det är ett som är säkert! Annars har det regnat hela dagen och jag håller nästan på att bli lite sjuk, säkert av allt regn jag har behövt cyklat i. Jag ska kurera mej lite med varmt bad och te, hoppas jag blir bättre i halsen.

Inga kommentarer: