torsdag, augusti 21, 2008

En viss känsla av obehag

Idag när jag vaknade första gången hade jag en viss känsla av obehag, jag tror att jag drömde någon dröm om någon/några jag inte vill drömma såna drömmar om. Jag trodde jag hade kommit över det, men det var kanske bara en eftersläntrare i natt. Större oro har jag i så fall för jag har en känsla av att Carl Bildt också var med i drömmen, jag hoppas att jag inte snuskade mej med honom också, då måste jag nästan gå med i Vänsterpartiet, överkompensation, kallas det.

Och sen tänkte jag skriva några rader och Ryssland och Georgien, det är så lätt för en del människor att välja sida, antingen är man för eller emot. Men är inte båda länderna lika goda kålsupare? De enda som är oskyldiga är civilbefolkningen, ryssar, georgier och annat folk. Det där med att inte se några gråzoner är typiskt politiskt enögd, naivt på ett inte helt gulligt sätt och ganska tröttsamt. Å andra sidan är velande politiker också jäkligt tröttsamt...

Och en annan sak som jag har småtröttnat på är FRA. FRA, FRA, hela FRA känns fortfarande väldigt mycket som ett 50-tals koncept, likt husmödrarna och jag ser ett mönster i den sittande regeringen, de gillar 50-talet helt enkelt. De tar retrokänsla till en helt ny nivå, fast jag gillar nog 50-tals möblerna bättre än 50-tals politiken, men alla är vi ju olika.

Inga kommentarer: