måndag, augusti 25, 2008

det där med ångest

Jag vet att jag inte är ensam, men jag har en sån sjuk ångest över att avsluta saker som jag har påbörjat, speciellt om det har det gått en tid eller om det gäller förhållanden. Jag gör inte slut hellre avslutar jag förhållandet innan det ens har börjat, eller väntar tills aset jag är med gör slut, hur mycket as han än må vara. För att inte tala om hur ångestfullt sex kan vara och jag vet aldrig riktigt när det tar slut, vid utlösning eller när man somnar, å andra sidan är väl samlag något som jag brukar försöka få överstökat så fort som möjligt, så jäkla intressant är det ju inte.

Nu sitter jag här med en massa saker som jag inte har gjort klart och ångesten över att jag någon gång måste avsluta dem. Resttentor, essäer, uppsatser, porrseriemanus, webbdesign. Dessutom borde jag avsluta min städning som jag påbörjade förra månaden, alternativt slänga ut skräpet från den städningen och börja städa igen.

Är det förresten någon som vet om män får tävla i rytmisk gymnastik på OS? Eller är fjolliga män i åtsittnade dräkt helt uteslutande, som i konstsim...

Inga kommentarer: