fredag, maj 29, 2009

testar nya musikaliska grepp

När man skriver uppsats är den musikaliska bakgrunden avgörande. Just nu testar jag den här, annars brukar jag köra Doomed, "dark music for tortured souls", beskriver ju ganska bra hur tentaångest känns. Förutom att mitt internet går ner hela tiden och datorn måste buffra en massa, verkar den här nya kanalen ändå båda gott.

Jag vet inte om det skulle hjälpa att dra ner på ljudkvaliten på mp3-filen, jag tror nämligen att det är det trådlösanätverket som har problem med att få kontakt med med "stora internet"... kanske beror det på blåsten, vem vet. Internet gå upp och så går det ner och min dator informerar mej varje gång det ändrar kvalitet med ett glatt litet pip, som jag inte kan göra något åt och som dessutom driver mej till vansinne snart. Nästa gång jag köper dator kommer jag att fråga en massa konstiga frågor och t.ex. pip-ljud.

1 kommentar:

Martin sa...

Det kanske finns nåt att irritera sig på i alla datorer. Min berättar när jag inte är uppkopplad mot nätet, om och om och om igen...