söndag, maj 17, 2009

Finns det en Vaggerydsspärr på internet?

Jag kommer in på vissa sidor på internet, typ, tv.nu, få fram spelaren på myspace och några bloggar, hur mycket jag än försöker och startar om. Jag funderar på om det finns en spärr på nätet som tar bort allt material som inte passar sig för någon som bor i Vaggeryd, vem vet vilken makt kyrklobbyn har idag? Alltså det är ju så kallad rockmusik jag försöker lyssna på på myspace och jag har ju till och skrivit en (ofärdig/oreviderad) c-uppsats om ämnet, så jag vet ju farlig den kan vara. och det ärju så mycket snusk på Tv:n nuförtiden ändå, lika bra att bara titta på VisionNorge och Kanal 10, kvalitetsunderhållning med ett kristet budskap! Bloggarna skiver bara om snusk och våld och en massa svärord! Fast jag var ju tvungen att testa och det verkar vara helt ok att porrsurfa, det är väl sånt som familjefäderna gör här i byn, bakom stängda dörrar, liksom.

Nåja, eller så är det bara mitt internet som är dumt och nu ska jag ju skriva uppsats ändå, så jag borde inte störas av det, men det är ju just allt det som inte funkar som blir så himla viktigt när man har en deadline att hålla.

3 kommentarer:

Martin sa...

Jag brukar också testa att porrsurfa för att se om det är censurerat...

Sarha sa...

Näe, du Martin, jag känner dej så väl att jag VET att du inte behöver ha några som helst anledningar till att porrsurfa! :P

Martin sa...

Ja men nu är ju det här den officiella ursäkten... :p