tisdag, maj 05, 2009

Blanketten

Jag provade att fylla i blanketten om namnändring från skatteverket, skrev i blyerts, skulle bara se hur det kändes. Jag vet inte, jag blev rätt nostalgisk, få se om jag fyller i den med bläck och skickar in den, nångång. Jag var tvungen att skriva mitt namn utan h i blanketten och det kändes rätt konstigt, som att det inte var jag, precis som de där breven som kommer med posten som egentligen inte är till mej.

Sen fick jag mejl från Göteborg, det är 60 sökande till utbildningen och jag ska skicka in en projektbeskrivning, jag gjorde inte det med ansökan, däremot blev min motivering lite lång. Jag får skriva ihop nåt, jag har utvecklat idén om utställningen om fildelning lite mer, till en del som handlar om just fildelning på webben, en webbutställning. För visst känns det lite konstigt att Piratbyrån ställer ut på konstbiennaler och andra konstutställningar liksom? Det känns lite som att jämföra äpplen med päron, som att moderna museet skulle börja ställa ut gatukonst. Hela grejen med piratbyrån och fildelning och sånt förlorar ju sin poäng när man ska trycka in dom i ett format som passar den konstetablissemanget, för finns det inte i den "riktiga" världen så räknas det inte. Men jag kan ju inte göra en webbutställning själv ändå, jag måste ju få tag på ett gäng bra programmerare först. Jag kanske skulle skriva om nåt som jag faktiskt kan genomföra, en lite filmfestival med avant garde-filmer, kanske nåt intressant seminarium i samband med filmerna. Görs det några avant garde-filmer nuförtiden förresten? Tänk om man kunde få Kenneth Anger att komma, fast han är ju ganska gammal nu...

Inga kommentarer: