onsdag, maj 20, 2009

Dagen D

Så har den kommit alltså, dagen fr inlämning av uppsatsen. Jag har fortfarande en massa att skriva, enligt mina beräkningar nästan åtta sidor kvar, en del del för att skrivas på en dag och dessutom korr.läsas, av någon, för korr.läsning, behöver jag...

Igår tänkte jag inte lägga mej förrän den var klar, men så kom jag till den där tillståndet då jag var så trött att jag nästan började gråta för varje engelskt ord som jag ite förstod, eller ens kunde förstå sambandet i texten (och när jag är trött är det många såna ord) dessutom är ju den mesta litteraturen på engleska och då kändes det som att jag lika gärna kunde sova några timmar. Ska man bryta ihop ska man göra det för riktiga saker, typ barnen i Afrika, eller så. Men jag sov åtminstone två timmar för länge, men jag får hoppas att den extra sömnen gör att jag skriver snabbare. För jag har ändå ganska bra koll på vad jag ska skriva, jag tror det kommer att gå bra, kanske klarar jag t.o.m. deadlinen vid midnatt, eller så får jag skriva ett ursäktande mejl till handledaren och hoppas att jag kommr med ändå, trots att jag lämnar in några timmar försent, för när jag har kommit så här längt är det ju ingen idé att ge upp, nu ska den in, helt enkelt, före eller efter deadline!

Annars måste jag till min bror och scanna bilder, men jag vet inteom jag ska snika skjuts av min far eller cykla ner själv, vi får se om det regnar, just nu är det bara mulet, skulle lätt kunna cykla men min bror är inte vaken än och det känns lite elakt att väcka honom, kanske går på en liten morgonprommenad vi tio, men jag ska skriva om den metrosexulla, groomade mannen först, tänkte jag.

Inga kommentarer: