tisdag, maj 12, 2009

Essensen av Vaggeryd i bilder.



Ett "Ut med packet"klistermärke (det finns många såna här, tyvärr).



En illaluktande fabrik. Jag pratade med en som bodde i Taberg när han var liten, där sa man alltid när det luktade äckligt att det var från Vaggeryd och jag blev retad i skolan för att jag luktade konstigt...



95% av allt som händer här har med kyrkan eller bandy/fotboll/bilbingo att göra.

Bonusbilder,


Liljekonvaljen blommar nu.



Och ytterligare en sevärdhet i Vaggeryd.Det stod på skylten att det hade legat en gammal stuga där, men ärligt talat, det kunde lika gärna varit något som de hade hittat på, det fanns inte minsta spår av den...

5 kommentarer:

Evil Runar sa...

Apropå den sista bilden, har du läst "vem älskar yngve Frej"? Fick en känsla av den.

För övrigt tycker jag inte du ska vara så elak mot Vaggeryd. Det är trots allt fortfarande en järnvägsknut.

Sarha sa...

Nja, nu håller de ju på att byta rälsen neråt Värnamo, då går det ju bara tåg på två håll... och räknas två håll som en knut?

Och nej, jag har inte läst den, tyvärr :(

Evil Runar sa...

Det är ju bara tillfälligt. Och eftersom tågen måste byta håll så svarar jag ja.

Jag vågar nog rekommendera den. Den är faktiskt värd ett par sommarkvällar.

Sarha sa...

Jag får väl försöka läsa den då, när tillfälle ges

Martin sa...

Jag tror att den där stugan bara är ett bevis på att det finns organiserad brottslighet i Vaggeryd eller åtminståne någon som säljer era kulturella skatter.

Tänk bara vilka summor som just arkeologiska skatter inbringar på världens svartamarknader. Du ska se att det är någon som plockat bort huset sten för sten och sen sålt delarna till rika samlare i USA...