tisdag, maj 12, 2009

jag gjorde ett test

men det var inte på facebook, utan på Aftonbladet. Testet handlade om vilket parti jag ska rösta på i EU-valet och resultatet blev,

V, F!, Junilistan, PP, MP, SAP, M, SveD, C, KD

När jag sedan lade till viktningen (alltså hur viktiga olika frågor är) blev resultatet såhär,

PP, Junilistan, F!, V, MP, M. SAP, C, SveD, FP, KD

Hm, undra vart FP tog vägen i första resultatlistan.... Iaf tycker jag att det läskiga är SveD kommer så högt på de båda listorna och ärligt talat chansen är betydligt större att jag kommer att rösta på både Centern och Kristdemokraterna än dom. Annars känner jag mej lika perplex som vanligt, jag som just hade börjat fundera på om MP var partiet att rösta på, eller Vänstern eller F! eller om jag skulle chocka mej själv och rösta på den liberala mansgruppen med laptopar eller ska jag kanske satsa på nåt parti från nåt annat land...

Det kommer säkert att sluta med att jag inte går och röstar överhuvudtaget, för jag kommer ligga naken i forsterställning i ett hörn och ångestvibrera p.g.a beslutsångest.

3 kommentarer:

Eklindh sa...

Om du inte ens går och röstar så förlorar du även rätten att gnälla sen bara så du vet.

Sarha sa...

Men sånt har ju aldrig stoppat mej innan, så varför skulle det göra det nu? :P

Sarha sa...

Dessutom ska jag ju rösta nej till EU, det har vi ju redan bestämt...