fredag, maj 15, 2009

Pubertalhumor och internet

Får några kvällar sedan frågade jag "tears in rain-Martin" om det var ok att skratta åt pubertalhumor på internet, när jag sedan var ute på vanliga morgonpromenad så insåg jag att all humor på internet är ju pubertal och att faktiskt hela internet är uppbyggd på pubertalhumor... Så då måste det ju vara ok, för internet är ju kul, iaf för det mesta.

Jag tänkte på det igen, när jag läste om "betalningsattacken" mot advokatbyrån Danowsky & Partners. För jag måste erkänna att jag faktiskt skrattade åt webbplatsen (eller sidan) när jag först såg den. Och dessutom är betalningsattack är ett jätteroligt ord!

Fast jag tycker nog att om "de" vill ofreda någon så kan "de" ju vara lite mer miljömedvetna, jag tänker på pantburkar. Varför inte starta ett miljöprojekt där datakidsen får samla pantburkar och sedan skicka in dem (iofs kanske portot kostar en del). Men då gör de ju inte bara något bra för miljön, posten får ju en massa extra arbetstillfällen och de där advokaterna får komma ut och andas lite luft, när de går och pantar. Och tänk vad många Joltcola och red bull-burkar det måste finnas i datanördspojkrummen. 30 miljoner skulle de betala i skadestånd, det blir alltså 60 miljoner 50-öres pantburkar, låter som en genomsnitts Dreamhackhelg i mina öron och 15% av alla pantburkar och flaskor som säljs är ute på vift...

Ja, jag vet, jag är pubertal nu, men som sagt vad, det här är på nätet, då är det ok till med för er att småskratta lite!

2 kommentarer:

Redaktionen sa...

Här kommer ett skepp lastat med pubertalhumor
http://www.svenskbladet.se

Sarha sa...

Hehehe, tackar! :)