lördag, maj 16, 2009

En dag som denna.

Vad skriver man om en dag som denna, när hela Miljöpartiet samlas i min gamla Skövde-stad samtidigt som halva Göteborg springer varvet? Solen skiner och jag ska gå ut till mitt läsrum (växthuset) och läsa lite, innan jag ska fortsätta skriva uppsats.

Det var jätteskönt ute när jag var ute och gick och upptäckte ny/gamla vägar, alltså jag har inte gått på dom på typ 10 år eller mer så de är nya fast gamla. Tyvärr ser det ju inte ut som det gjorde för 10 år sedan så jag hamnade mitt i ett kalhygge och när jag hade hoppat över ett flertal diken för att komma ut på ändra sidan träffade jag på en huggorm och det var då jag insåg att min ormfobi fortfarande är väldigt mycket levande. Jag vet inte vem som blev mest räddast, den stackars ormen eller jag, men båda stack panikslagna iväg i motsatt håll och jag hoppade över alla de där dikerna och sprang tillbaka samma väg tills jag hittade en annan skogsstig, som jag känner betydligt bättre till.

Stackars orm och stackars mej, jag har inte sprungit så mycket på flera år... Dagens låt är ganska uppenbar.

Inga kommentarer: