torsdag, maj 28, 2009

Det regnar

Det regnar ute och jag åt grönsakssoppa idag, jag gillar soppa men nu blev jag sugen på nåt sött. Jag funderar på om jag ska trotsa regnet och gå å handla nåt, eller ännu smartare, jag skriver uppsats en stund och sedan går den lååååånga promenaden till Fenix och röstar för att sedan på hemvägen gå in och köpa nåt sött. Fast å andra sidan skulle jag kunna gå nu och rösta, jag tror nämligen att de flesta gymnasieleverna har gått hem tills jag hinner dit (måste ju vänta på att det har regnat klart).

Jag hatar gymnasielever och jag hatar biblioteket här i byn, för det ligger i gymnasiet, eller kunskapscentrumet, och det är uppbyggt av glas och har inga bra studieplatser, bara två stora bord. Precis allt som jag hatar med biliotek, de får gärna vara fönster vid barnavdelningen och glada färger, men måste hela bilioteket se ut som ett dagis? Och hur lätt är det att sitta och plugga i fred med en öppen planlösning med glasväggar som man ser igenom på alla håll? Är det bara jag som har problem med det?

Jag väntar en timme, eller en halvtimme om jag går och köper sött på vägen dit.

Inga kommentarer: