söndag, maj 03, 2009

Rent teoretiskt...

... så blir man fet av allt som man äter, iaf det som innehåller energi, och varför ska man äta om man inte äter något med energi i? Det är väl därför vi äter, eller vill vi bara tugga lite? Förstår inte varför den nyheten är så stor. Och till saken hör väl också att frukt innehåller fler saker än bara fruktos, vitaminer och fibrer (en del frukter iaf) t.ex. till skillnad från godis, som bara innehåller socker och färgämnen.

Jag trodde man "blev fet" av att inte röra på sig, jag tror inte att man äta sig varken smal eller fet, men jag är så klart ingen läkare som har forskat om det, men det känns naturligt och det som känns naturligt är ju oftast bäst. Ska man äta sig smal ska man väl inte äta något, alternativt spy upp det man äter, det har ju till och med tonårstjejerna koll på. När jag var tonåring åt jag inget annat än grönsallad och knäckebröd med, i bästa fall, lite keso på i perioder. Tala om att äta sig smal, smal och helt dum i huvudet, för att inte tala om trött, okoncentrerad och kanske mest av allt, fylld av självförakt och ångest. Jag hade mått bra av lite frukt då, fruktosen till trots. Allt handlar om mängder både av det man äter och mängden man rör på sig, jag tycker tidningarna ska sluta med deras fett- och diettrams.

Inga kommentarer: