tisdag, maj 26, 2009

Som att fallla ner i ett hål

Jag har varit så trött på senaste tiden, inte trött som att jag vill sova (det vill jag alltid ändå) utan trött som att jag aldrig inte ens blir lite upprörd längre. Varken diverse liberalbloggar, Newsmill eller ens Flashback upprör mej längre. Jag bara suckar, inget är kul och alla är dumma i huvudet, men det visste jag ju redan... Jag tänkte ju att jag skulle bli bitter igen, fast det känns som att jag har blivit blasé istället.

Och så funderade jag på att jag skulle sluta överdosera ordet "att"...

Jag tänkte gå å rösta idag, har tränat på stavning hela veckan, utifall jag får skriva partinamnet själv, men jag har bara 45 minuter på mej, vilket rent teoretiskt inte är något problem, det tar ju bara 10 minuter att gå precis överallt i den här byn, men jag orkar inte. Kan gå imorgon istället.

Jag har en massa foton jag tänkte lägga upp på bloggen också, men jag får se om det blir senare ikväll (bara så ni vet...) Tyvärr har jag haft svårt att hitta några nya sevärdheter, jag vet inte men jag har kanske redan gått igenom alla. Funderar på att hitta på nya, egna sevärdheter, sånt jag tycker är intressant, eller iaf intressantare än en stormfälld gran och en rishög, kan inte vara helt omöjligt, t.o.m. högen i Värnamo är ju roligare att titta på.

Jag kollade inte på Henrik Schyffert heller.

Jag funderar på att internethandla nåt, kanske böcker, har blivit en hel del cd-skivor på sistone (ja, jag älskar cd-skivor och skiter fullständigt i om de är miljöovänliga, ljudkvaliten är ju så sjukt mycket bättre än fåniga komprimerade datafiler). Fast jag vet inte vilka böcker, någon som har några tips? Kan handla om vad som helst, bara inte deckare eller gestaltning av kön (det har jag tröttnat på att läsa om...). Jag kanske ska köpa lite té och roliga kryddor. Jag önskar man kunde köpa hasselnötsglass på nätet!

2 kommentarer:

Evil Runar sa...

Du som var med på det glada 80-talet kanske kommer ihåg det här från Helt apropå? Kryddan Petterson hade en arg monolog om att han inte längre blev upprörd, där han bland annat säger "Jag måste dra i mig en 37:a adrenalin varje morgon för att ha nån som helst nytta av mitt valium". Den tanken kom till mig när jag läste din blogg.

Sarha sa...

Det är lite så det känns också, fast jag äter ingen valium eller missbrukar adrenalin, men det hade kanske behövs, eller lite testosteron så jag hade blivit våldsam istället...