fredag, maj 01, 2009

1:a Majtåget i byn.

Det är inte arbetarrörelsen som demonstrerar här i byn, det är Missionskyrkan (och kanske några kyrkor till). De envisas att alltid hälsa våren välkommen med ett tåg med taktfasta trummor och marschmusik vid åttatiden varje år på 1:a Maj. Det är ju trevligt med traditioner men jag drömmer alltid så konstiga drömmar till marschmusik och sen vaknar jag till och är helt förvirrad. Arbetarrörelsen var nere i grannbyn i år, de kommer väl hit nästa år, undra om kyrkorna flyttar ner till andra byn då? Eller om det blir två tåg här då.

just nu funderar jag på om jag ska hänga på mor och far ner till Värnamo senare och köpa smask till helgen, det finns ju inget gott här, blir väl en vårpromenad med hunden därnere också, kan ju vara mysigt. Jag fick mens igår, jag är är värd smask och jag har ännu inte lärt mej bemästra tekniken hur man fixar vakum med m-koppen. Jag borde kanske gå en kurs, eller nåt.

Inga kommentarer: