söndag, maj 03, 2009

Surtanter



Jag tror att jag skulle bli en väldigt dålig surtant. För grejen med surtanter är att de lägger ner väldigt mycket tid på att vara just sura än att faktiskt göra något åt sakerna de är sura på. Till exempel, surtanterna sitter hellre och är sura på hundar som går på kanten av deras gräsmattor, än att sätta upp ett staket eller plantera en häck, vilket skulle lösa problemet. Surtanterna sitter hellre och är sura över att kommunen inte sopar upp glaskrosset på trottoaren utanför deras hus, än att ta den lilla tiden och sopa upp det själv. Surtanterna lägger ner väldigt mycket tid varje sommar på att sitta och vara sura på skrikiga tonåringar som åker moppe och skateboard, än att bara strunta i dom och njuta av sommaren. Tonåringar växer ju förr eller senare upp, i alla fall det stora flertalet, vissa kallar sig fortfarande för Emmiz fast de är 30 år eller klä sig som att de vore 12 år och just fått bröst fast de är 30 år, men de är ju ett undantag.

Jag skulle inte orka lägga ner så mycket tid på att sitta och vara sur, bitter, absolut, men inte sur. Jag går hellre på cirkus. Och cirkusen har föreställning ikväll här i byn och jag tror att det är människan på styltor som har satt upp skyltarna.


2 kommentarer:

Anonym sa...

Skateboarding är det bästa som finns.

Sarha sa...

@nyablondinbella: Åhå, där ser man, själv har jag urkass balanssinne så jag vet att jag skulle trilla och bryta både armar och ben om jag försökte, och nu när man är gammal så har man ju så dåligt läkekött, skulle ta månader innan jag blev hel igen. Fast när jag yngre så drömde jag i hemlighet om att lära mej skejta i smyg och sen skulle jag gå till ramparna som fanns här i byn då och skejta rumpan av de coola skejtkillarna som trodde att de ägde världen, typ, och de skulle bli helt chockade...