torsdag, december 04, 2008

När tomten inte räcker till...

Det börjar ju lacka mot jul och då är det dags att börja önska saker, fast ibland räcker ju inte tomten till. Om man är sådan att ett liberalt miljönätverk får det att "pirra lite i muffen" som hon i Idols eftersnack skulle säga kan man visst önska sig saker av klimatpropositionen. Personligen har jag större mål än så med mina önskningar, jag lämnar mina önskningar direkt till Obama, t.ex. önskar jag mej det här. Det enda som är lite dumt är att mejlen från Obama hamnar i skräppostskorgen, kanske ägs epostprogrammen av republikaner, vem vet.

Fast egentligen önskar jag mej ett ligg, ett sånt där bra kvalitetsligg där man varken känner sig som en bröddeg eller knulldocka. Ett sånt där ligg man kan ligga och tänka på flera veckor efteråt, det behöver inte vara särskilt avancerat eller långdraget, bara kvalitativt. Fast frågan är om jag ska önska mej det av det liberala nätverket, Obama eller tomten.

Inga kommentarer: