tisdag, december 02, 2008

Jag har skrivit om myfreeimplants.com tidigare, eller jag var mest mållös när jag hittade webbplatsen första gången men så tänkte jag ju på det där med mikrolån. Kolla på de här två sidorna, myc4 och myfreeimplants, den ena vill hjälpa fattiga människor och den andra vill ge tjejer större bröst, inget fel i det (fast jag funderar lite på vad det är för bilder som tjejerna skickar till de som bidrar med pengar till operationerna...). Jag tycker att det känns lite konstigt att sitta och välja ut människor i Afrika som jag vill investera pengar i, känns lite som exploatering på samma sätt som det skulel kännas konstigt att välja ut tjejer att ge pengar till en börstförstoring till, expolatering där med. Det måste finnas bättre sätt att både bekämpa fattigdom på, men frågan är om något kan rädda de där tjejerna och de som ger pengar till dom. Jag vet inte vem jag tycker mest synd om...

Inga kommentarer: