tisdag, december 23, 2008

Det är synd om människorna.

Nu har jag stökat färdigt och har bara det där skolrelaterade kvar att göra som jag tänkte gör innan jul, inser själv att jag inte kommer hinna, men jag får väl skriva så mycket jag hinner och ta resten sen. För tanten vi brukar fira jul hos ligger på sjukhus så det blir bara en tur framåt kvällen ner till min bror och hans familj, känns ganska soft, för en gångs skull, inget jäktande hit och dit. Jag kanske till och med hinner med ett varmt skumjulbad imorgon (övriga år har jag varit tvungen att gå upp vid sex, sju på morgonen för att hinna).

Anyway, det är synd om människorna, Emil berättade när jag var i Skövde om en insändare han hade läst i tidningen, det var en tjej som hade blivit av med jobbet (säkert på Volvo) men hennes man hade dock fått ha kvar sitt men det påverkade ändå deras liv, då de inte har råd att åka till Thailand i vinter som de brukar. Stackars dom... tänk om man hade råd att gå på bio nån helg, men jag ska inte klaga, man klara sig faktiskt rätt bra både utan bio och Thailand och eftersom min familj aldrig ha haft råd att åka några längre semesterresor så vet man ju inte vad man missar.

Och sen har det blivit en mänsklig rättighet att ha parabaolantenn, jodå, så det så... känns
som att folk istället för att åka till nån semesterresort i Thailand borde åka och hälsa på de som inte har så mycket pengar, t.ex. i Thailand, elelr varför itne på närmare håll, det fattiga här i Sverige också. Så kanske de skulle få lite perspektiv på saker och ting, med eller utan parabol. Det är synd om människorna.

Inga kommentarer: