torsdag, december 11, 2008

Familjen från Helvetet

Ibland, ganska ofta, typ varje dag, tror jag att jag bor med familjen från Helvetet. Vi håller ju på med en minirenovering av köket (ni behöver inte oroa er, jag har tagit lite bilder, ni får se dem när allt är klart) och idag kom iaf kaklet upp, efter skrik och hysteriskt gråt från min sida (ja, det var jag som satte upp det) och en far som psykar kakeluppsättaren med ett vattenpass och hela tiden och poängterar att allt är snett. Fast huset är gammalt och det finns inga raka vinklar här, varken i taket eller i hörnen av väggarna, sätter man utmed taket blir det snett i hörnen sätter man rakt i hörnen blir det snett i taket och min far är perfektionist och jag kan inte göra rätt. Ingen kan göra rätt, inte ens han, fast det blir tvångstankar som han sedan projicerar på alla andra omkring honom. Men nu är kaklet uppsatt iaf, fattas det bara golv, vägg, tak och fogning av kaklet, det kan mycket väl bli klart till helgen, det hoppas jag på.

Annars så dedikerar jag hela min vakna tid åt min webbplats (som ska vara klar på tisdag), curling och Handbolls EM på TV. Busy, busy, så att säga...

Inga kommentarer: