onsdag, december 24, 2008

Mår ju inte så bra...

Jag har fått ont i magen och jag vet inte vad det är, jag spyr inte eller så, men någoting är fel. Det känns lite som mensvärk fast flera gånger värre och då har jag ändå rätt mycket mensvärk (min mens har förresten inte kommit än den här månaden, undra om den har åkt på solsemester till Thailand eller nåt). Jag kände det när jag började cykla idag och det blev bara värre allteftersom och mot slutet i hyreshusen kunde jag knappt gå upprätt men hem kom jag iaf. En tallrik körsbärsfil är vad jag försöker bota magontet med, få se hur mycket det hjälper eller om det bara gör det värre. Hoppas jag blir bättre för jag har förstått att inte följa med till min brors familj ikväll är höjden av osocialtbeteende och jag tror att man typ behöver ha ett läkarintyg för att slippa eller två och det har jag ju inte.

Och inte fick man en endaste lite julklapp idag heller, trots att man allt fick dela ut tidningar på självaste julafton. Det är konstigt ända gången man hör av sina premunanter är när man gör fel, har lagt fel eller glömt eller om de tycker att man låter för mycket, aldrig annars. Min mor och far däremot de får många julklappar på sina distrikt och de lägger mer fel än jag, men så har de hållt på längre också, men en liten julklapp till det tappra tidningsbudet som i ur och skur slåss mot väder och vind, bilagor, bilar framför brevlådan, fulla kids, krossade glasflaskor på gatorna, jobbiga brevlådor... är det vekligen för mycket att be om? Men nu ska jag inte vara sån, i ärlighetens namn så är julklappar det sista jag tänker på just nu, dessuotm fick jag ju en liten sketen fickkalender av min arbetsgivare, man får vara glad för det lilla...

Inga kommentarer: