tisdag, april 07, 2009

Nu är det vår!

Jag cyklade första gången i vår, inte i år, eftersom jag slutade dela ut tidningar i januari, men då var det snö, is och halka, det var det inte idag. Jag cyklade runt Hjortsjön och kunde cykla nästan hela vägen, de hade lagt ut nytt sågspån en bit, där kunde jag inte cykla. Och sen så har jag ju inte cyklat på ett tag och har fortfarande kvar dubbdäcken, så det är mycket jobbigare att cykla. Jag antar att det betyder att det är vår och det känns rätt skönt. Men efter påsk ska det visst bli Aprilväder igen, så vi får väl se hur det blir.

Annars har rätt mycket inplanerat idag, jag tänkte baka bröd, något gott med grahamsmjöl eller nåt, bada lite skumbad och så plugga och klockan är redan över 13.00. just nu sitter jag och försöker lyssna in lite radioprogram jag missade i helgen, "Kaliber", "P3Dokumentär" och "Verkligheten". Jag borde kanske försöka "Melodikrysset" idag också, har ju inte löst det flera veckor.

Inga kommentarer: