lördag, april 18, 2009

Genombrott, äntligen!

Äntligen har jag kommit på upplägget för min analysdel i konstvetenskapsuppsatsen! Jag satt nere vid ån och till och med sjöfåglarna firade lördag och var tysta (vid den här tiden brukar de mest skrika och knulla, har redan sett ett par olika samlag, fåglar emellan) och läste lite. Och då plötsligt slog det mej med solen i ögonen och spilld mjölk överallt, upplägget, temaupplägget. Det här kommer att bli så bra! "Maskeraden", "Symbolerna" och "Ifrågasättandet av kärnfamiljen" ska de heta.

"Maskeraden" Mom and Dad, Janine Antoni och The child, Lyle Ashton Harris och Renée Cox.

AntoniAntoniAntoniHarris

"Symbolerna" The Men-Woman and the Woman-Men, Annette Messager collector och Self-Portrait, Cathrine Opie.

MessagerMessagerMessagerOpie


Och delen "Ifrågasättandet" kommer att ta upp Opie och Harris bild och kanske en till bild av Harris, från samma bildserie, jag har inte bestämt mej än.

Nu vill jag bara proppa mej full med koffein och inte sova på fyra veckor och få den här jäkla uppsatsen klar nångång!

Inga kommentarer: