torsdag, april 09, 2009

Alltså, jag kan inte låta bli.

Det här blogginlägget fick mej att tänka på den här scenen (ni kan läsa min kommentar till inlägget också...).

Först en liten inledning eftersom vi kommer in mitt i filmen. I huset bor en fildelare som har laddat upp 2.800 ljudböcker (ungefär) och Solna tingsrätt har godkänt att hans ip-nummer ska lämnas ut och en varning har leverats till honom under natten...



Är jag för oseriös? Jag borde kanske inte raljera över allting, ibland tänker jag jag kanske raljerar så mycket för att jag är bitter, det kanske är olika sidor av samma mynt. Men själva själva maffiajämförelsen är ju jätterolig! Jag fick andra bilder också, med herr Pontén som är precis som Marlon Brandon i Gudfadern "Make him an offer he can't refuse". Och så kommer Ifpi och dom och får kyssa hans diamantring, eller tänker jag på Påven nu? Jag blandar ibland ihop de två ibland, maffian och katolska kyrkan de är så lika.

Inga kommentarer: