tisdag, mars 31, 2009

Men okej...

Jag berättar anekdoten nu. jag var på Kåren i Skövde med några kompisar, jag tror det var Pretty in pink-tema, insparken 2004. Vi stod på dansgolvet och DJ:n spelade nånslags R n´B, som jag inte gillar att dansa till, men mina vänner gjorde det, så jag härade ut, så gott det gick. Medans jag stod och dansade lite halvt oengagerat och tänkte på annat så ändrade sig plötligt musiken till ett monotomt tutande. Detta var hösten efter jag hade varit tillsammans med Nisse som var DJ och hade lärt mej en massa om house, techno mm och hade t.o.m. försökt få mej att gilla sån musik, utan något bra resultat, bör tilläggas. Jag tycker fortfarande att techno inte är musik och folk som gillar techno är kufiska, för att inte säga dumma i huvudet rent av. Nåväl, just då kändes det dock okej med techno istället för dålig R n´B, så jag blev lite glad när det montona ljudet uppstod, tänkte att det var trevligt med lite techno som man kunde "dansa fult" till, alltså danska lite som vill, trots den något konsiga mixningen. Så jag fortsatte och dansa ett tag, tills jag insång att ingen annan dansade och att hela rummet var upplyst och att de hade börjat evakuera människorna. Jag insåg att det brandlarmet som hade gått igång och ingen techno. När vi stod utanför kom Nisse förbi och jag berättade mitt misstag för honom, han tyckte inte att jag skulle berätta för DJ:n vad som hade hänt och grejen är jag vet inte vad som är värst, att DJ:s bästa låt var brandlarmet eller att jag är så gammal att jag misstar techno med brandlarm.

7 kommentarer:

Martin sa...

Jag skulle nog säga att det faktum att du dansade till R n'B är värst. :p Annars så måste nog vara att den bästa låten var brandlarmet...

Martin sa...

Vad gäller techno så beskrev Lenny Henry det hela på ett bra sätt när han jämförde techno med ljudet man får genom att köra upp en elvisp i en gets arsle...

Anonym sa...

Hahaha, ooh, detta minns jag, dansade jag med dig eller är det en efterkonstruktion från min sida? /pernilla

Sarha sa...

Näe, pernilla det var du , jag Fb och han med mörkt brunt hår, Fb:s kompis... Motivet på min svarta väska är ju inspirerat av händelsen också...

pernilla sa...

Det var nog mikael. Då var det med andra ord bara FB som ville dansa till detta, jag gillar inte att du far med osanning i bloggen. Fast det kanske var britney. Inte för att hon är RnB, men brittan köper jag att jag ville dansa till. Jag förstår inte vad det är för väska du pratar om. Visa mig sen?

Sarha sa...

Pernilla: du dansade iaf, och anekdoten blir bättre rent dramaturgisk om alla andra ville dansa utom jag, du får finna dej i det. :P

pernilla sa...

Meeeeen! Jag blir ju inte det minsta cool om du säger att jag ville dansa till RnB! Jag måste vara cool! BUHÄÄÄÄ