måndag, mars 23, 2009

Jag insåg...

Jag insåg idag att jag har missat ett chattseminarium och en halvitdsinlämning till Gotland. Jag insåg också att jag inte har skrivit något på uppsatsen sedan i början av februari. Jag insåg att om sju veckor ska hela uppsatsen lämnas in, i samma veva ska också mina två andra ex-jobb vara klara. Jag insåg att jag är lite stressad, jag insåg att jag nog får införa internetförbud dagtid på mej själv och bara lyssna på bra pluggmusik, som Boards of Canada (ja, ni måste älska dom lika mycket som jag gör, annars är ni inte kloka...). Jag insåg att jag allt får ta med mej studierna till Skövde på torsdag. Jag insåg också att jag inte har hört något från universitet i Stockholm, så jag vet inte om jag får blivit godkänd på curatorkursen elelr inte, jag insåg att jag borde mejla och fråga, jag insåg att det inte bara är pinsamt utan också rent ut ångestfullt. Jag insäg att jag nog är överkänslig nu, det är inte hela världen om jag får komplittera kursen i höst eller rent av läsa om den nångång, bara lite krångligare. Jag insåg att choklad inte löser alla problem, att hetsäta en massa gör t.ex. inte att en uppsats skriver sig själv, eller att div. webbtexter blir tillfixade. Jag insåg att jag just nu vill att det ska var v. 7 inte v. 13. Jag insåg att jag istället för att sitta och slösa tid här borde se till att något blir gjort ikväll.

Inga kommentarer: