fredag, mars 27, 2009

Skövde so far.

Igår tänkte jag sitta och plugga lite biblioteket när jag kom hit, men när jag kom till biblioteket var det stängt de håller på att byta utlåningssystem eller nåt sånt och det tar visst två veckor. Nåväl, jag fick promenera till Havsten istället och terrorisera Martin lite tidigare än planerat. Martin gjorde paj, med fetaost, soltorkade tomater och lök, den var god, speciellt kryddningen för den fick jag styra upp. Sedan blev det glass.

Jag har aldrig varit bra på Skövdes busssystem så det var lite av ett äventyr att ta sig till Södra Ryd, men jag lyckades iaf. På bussen fick jag stå framme vid chaffören och hänga för det var smockfullt, fast han var upptagen med att prata i mobiltelefon under hela resan, det känns alltid så säkert att åka med folk pratandes i telefoner, inte ens hands free hade han. Jag överlevde dock resan och sedan följde en till tur in till staden denna gången skulle jag och Emil handla. Det visade vara svårt att få tag på fryst kyckling men idag så lyckades vi. Dessutom sprang jag på Andurs och hann slänga några ord, såg honom idag också, men då hade han bråttom hem (att äta schwarzwaldtårta när man är laktosintolerant är inte en vidare bra idé). Kvällen tillbringades framför tv med en tonfisksallad och en massa godis.

Idag har vi varit i staden och shoppat och tittat på en foto och videoutställning i konstmuseét (ja, utställningen var min idé och Emil ville shoppa). jag var sjukt opigg på att shoppa, men men, jag fick tag på en top på rea, en plast visp och lite grejer på apoteket. Emil köpte tre par jeans, en tröja, en salladsskål och en kopp med en naken strippa på till mej. Hur har jag kunnat leva utan en sådan?

Nu väntar vi på de ungsrostade rotfrukterna och kycklingen ska bli klar. Ikväll blir det nog chips med dipp, näe, det är ingen bantingsresa det här och jag tror inte att nästa helg blir något bättre. Imorgon ryktas det om att blir att gå på lokal och titta på fotboll, inget jag ser fram emot, en löninghelg i Skövde på lokal, kan det bli värre liksom?

Foto kommer, just den sladden glömde jag hemma...

Inga kommentarer: