tisdag, mars 31, 2009

Istället för att skriva uppsats.

På Spotify kan man hitta fem låtar med Boards of Canada, varav två är remixar på andras låtar, på Piratebay kan man ladda ner hur mycket som helst. Hm... hur mycket som helst eller 17 album, hur mycket som helst eller fem låtar. En annan sak, om ni vill scrambla era ip-nummer så ni kan lyssna på underbara pandora.com rekommenderar jag Hotspot Shield, som är alldeles gratis (fast ni får leva med reklambaners och ibland får det för sig att sidor inte finns, sidor som jag just är inne på, men det ger sig snabbt om man bråkar lite med det). Ett annat problem är att det tar upp lite bredband, men det gör ju alla såna program å andra sidan, dessutom funkar det inte så bra med Spotify, iaf inte här. Men vem behöver Spotify när man kan lyssna på pandora?

En annan sak med Spotify, om jag vill lyssna på ambient, ska jag då lyssna på new age? Det behövs fler musikgenrer under radiodelen... En annan sak om musikgenrer, jag hittade IMD (intelligent dance music, till skillnad från den korkade technomusiken, någongång ska jag berätta anekdoten då jag misstog ett brandlarm för techno...). Det låter helt underbart, jag får bilder i mitt huvud hur man räknar ut kordinationerna där man dansar och bara dansar utmed rummets x och y-axlar i kroppsrörelser som liknar siffror, typ åtta, nio, sexa, sjua, etta osv.

Inga kommentarer: