söndag, mars 01, 2009

Jag drömde om datanördar inatt.

Det finns en sak som jag saknar med Skövde som jag aldrig kan få tillbaka och det är datanördarna, som jag inte lärde känna förrän jag blev tillsammans med DJ Nisse, högskolans coolaste DJ och superdatanörd (Han jobbar som gamemaster på WoW nu). Nu har ju alla flyttat iväg och jag har bara kontakt med några, typ två av dom, Nisse och Björn via facebook. Björn läste jag för övrigt filosofi tillsammans med. Fast allt det här är en parantes, jag har alltid gillar nördar, framförallt datanördar, en del tjejer vill knulla DJ:n, andra bratsen eller den äldre läraren, jag vill knulla datanörden. jag har en teori om att alla männsikor egentligen är nördar, fast många tillbringar så otroligt mycket tid och energi på att dölja det, som att de skäms. Datanördar däremot de skäms liksom inte för sin nördhet, de omfamnar den med öppnar armar och jag tycker om det. Det känns ärligt och jag gillar ärliga människor.

Fast det finns ju saker man skulle vilja ändra med datanördar också, deras snällhet till exempel, den är bra ibland, men ibland så sårar de med den också, aldrig avsikligt men ändå djupt. Ibland sårar man ju mindre genom att vara lite elak och rak på sak. En annan dålig sak är deras livsprioteringar, som tjej kommer man ganska långt ner. jag kan leva med att komma i andra, tredje eller fjärde hand (jag har ju också ett liv att sköta) men när man halkar neråt tionde eller ännu längre ner, då är det inte kul längre. Och att ställa känslomässiga krav på en datanörd, det som att... som att... be en emokille spela en glad truddelutt på gitarren eller kort sagt, slänga pengarna i sjön.

Iaf, så drömde jag om datanördar inatt, jag tror att jag behöver ha lite sex, om jag ska vara ärlig och det vore konstigt om jag började ljuga nu. Fast jag har ingen tillgång till datanördar här i Vaggeryd som jag vill idka samlag med, rättare sagt, jag vill inte idka samlag med någon i denna by, datanörd eller inte. Så jag får väl fortsätta drömma.

I övrigt planerar jag att jobbar vidare på sarha.se, att få upp mina exjobb, vore underbart och också om mej själv, just nu är det ju ganska opersonligt, minst sagt. Fast måste hitta en (populärkultur)text som har blivit censurerad, tänkte på alla de där rapparna, fast jag har redan en Marilyn Manson-text. Skulle vara roligt med en svensk text. Och så vill jag ha en krigsnyhetsbild, jag kanske ska börja titta på nyhetena med kameran i högsta hugg.

Sen skulle jag vilja jobba med ljudprojekt jag skulle vilja göra, men jag har ju ingen inspelningsutrustning och jag undrar om ljuden jag samlade på mej i Skövde går att använda. Det känns inte helt motiverat att köpa en inspelningsapparat heller just nu. Och sen har vi ångesten över framtiden, ska jag satsa på konstpedagogik eller projektledare, ska jag plugga i Stockholm eller Göteborg, har jag råd med Göteborg öht, csn håller på att ta slut. jag fick iaf postiv feedback på min konstvetenskapsuppsats, det är skänt, så fort snoret lämnar min hjärna ska jag ägna min tid åt den.

Inga kommentarer: