söndag, mars 22, 2009

Jag behöver tips!

Som en främjande av både kultur och pressen så skulle jag vilja ha lite tips på bra tidningar, inte morgontidningar för med tre morgontidningsbud i familjen står de mej upp till halsen, inte heller kvällstidningar för det kallar jag knappt för tidningar ens. Nä, jag skulle vilja ha bra andra tidningar, vad läser ni?

Själv prenumererar jag på Bang, Sonic, Groove och Galago, har även skickat efter en prenumeration på Visslingar och Rop, men har inte fått den än. Jag känner att musikvoten är ganska full, serier skule jag vilja ha mer av, men jag vill ha undergroundserier i så fall och det är svårt att hitta i tidningsform, så jag läser de på nätet istället. Det jag saknar är kanske lite mer feministiska tidningar och konst och kultur, rent allmänt. Fundera på att börja läsa Artforum eller nåt, men de verkar lite pretto.

Jag har tröttnat på dagstidningarnas kulturdelar, de är inget bra längre, skulle vilja ha någon tidning som skriver om kultur bättre, intressantare. Och en bra filmtidning också, det saknar jag. Kanske någon har något bra tips på en lite mer politisk tidning, eller andra tips på bra tidningar oavsett ämen mottages tacksamt! Jag vill läsa, nu, nu, nu!

2 kommentarer:

Béatrice Karjalainen sa...

Om man tittar på vad som dimper ner i brevlådan här hemma så är det ComputerSweden, NyTeknik, Allt om Mat, Fitness Magazine, iForm, Genus, Filter, Access, Bead & Button.

Sarha sa...

m, de där träningstidningarna går bort, av uppenbara skäl... CS brukade jag smygläsa när jag delade ut den, Filter funderar jag på...