måndag, september 29, 2008

Ohh, Ohh, Ohh!

Jag vet precis vem som borde få den här boken, alla som frågar mej vad jag egentligen dricker (om jag inte dricker alkohol) och alla de där stora middagarna då folk får välja mellan cider, öl, vitt eller rött vin och jag får välja mellan kranvatten i karaff eller kranvatten på flaska med kolsyra.

Till mej själv vill jag ge två böcker, dels Susan Faludis nya bok "Den amerikanska mardrömmen - Bakhållet mot kvinnorna" (fast jag ska erkänna att jag bara har bläddrat igenom "Backlash"), jag blir sjukt nyfiken när jag läser DN:s intervju med Faludi. Och så vill jag läsa den nya boken om min favvisterrorist (jo, man ska visst ha en sån också... tror jag, kanske, eller så är jag bara intresserad rent allmänt) Ulrike Meinhof.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Känner igen problematiken. Folk brukar dra slutsatsen att jag är före detta alkoholist eller nåt varje gång jag säger att jag inte dricker alkohol.


PS: Det suger att vara kille också...

Sarha sa...

Hm, den har jag aldrig hört, kanske för att jag ser så himla frireligiös ut så dom kanske antar att jag är pingstvän istället, eller nåt...

Ja, jag misstänkte att sög att vara kille också, men jag var inte säker...