fredag, september 19, 2008

Jag var ute och gick med hunden idag och jag hittade några hus jag tänkte tipsa om till min vän uppe i Stockholm som just nu letar bostad.

Det första huset är ett litet pittoreskt hus i ett naturområde nära till skogen och olika kommunikationsmedel. Det är i princip insyns fritt. Bra ventilationssystem i huset, inget mögel.


Det andra huset är lite mer ett renoveringsprojekt som har nära till djur (minkfarm) och natur (träd). Härlig landsbyggdsluft utlovad (ligger granne med en minkfarm). Bra ventilation i hela huset.


Avslutningsvis en liten höstbild, nu får man bada utan brygga och det finns inte heller en enda tysk kvar på campingen.

5 kommentarer:

Niklas Udd sa...

Å vilka fina och naturnära hus du har hittat! Du skulle verkligen bli mäklare. Om inget av objekten på visningarna i morgon faller mig i smaken kanske jag ska testa Småland. Men var ligger Småland egentligen? Är det utanför tullarna? Det kan inte vara i närheten av Östermalm i alla fall för då hade jag känt till det.

Sarha sa...

nja, det är bara liiiite utanför tullarna, om man åker ner till Fruängen och så lite till, om du tänker dej lite söder om Norsborg vid tullinge, fast lite mer söder ut...

Sarha sa...

och ju längre söderut ju varmare väder, sägs det ju.

Niklas Udd sa...

SÖDER OM TULLINGE? SÖDER OM TULLINGE??? Ligger inte Tyskland där?

Sarha sa...

Näe, för däremellan ligger Småland!