fredag, september 05, 2008

Helsingör/Helsingborg

Vi åkte till Danmark och eftersom jag åkte med mina föräldrar fick vi pensionärsrabatt på färjan, alla tre. På färjan köpte jag godis och det mäkligaste i Danmark var en "ölkaka" som jag hittade, men inte tog kort, känns väldigt mycket Danmark och väldigt mycket inte gott, jag är skeptiskt till öl i kakor och öl överhuvudtaget.

Vi blev förföjda av båtar, men ingen verkade orolig över det, förutom jag.

Vi lämnade Helsingborg och Sverige bakom oss.

Och såg framåt mot Helsingör och Danmark.

Det blåste lite på havet, men om jag hade blåst i så skulle jag ha flytet ganska bra ändå p.g.a. mina boobisar, ibland är det bra att ha, men bara ibland.

Danmark, vid första anblicken.

Vi strosade runt i Helsinggör ett bra tag, men jag tog inga kort, och sen när vi var tillbaka mot bilen och skulle åka hem fick jag panik och tag en massa "turistbilder" på röda tegelhus.

Som sagt vad, dessutom lyckades jag nog lura den där turisten på bilden att det var ett aärkilt hus, för han stannade en bit bort och tittade undrande på det, men han tog inget kort.

10 m i den här riktningen finns det offentliga toaletter och fler röda tegelhus.

En dansk hund kissade på en här brandposten precis innan jag tog bilden, vet inte vem som var sötast, hunden eller den här, men det var iaf den här som fick komma med på bild.

En båt.

Det står "kulturcafee" på fönstret, och så säger folk att kulturen inte behöver ha pengar...

Ett slott

En vallgrav med en flotte i, kanske har någon försökt belägra slottet.

Väntar på färjan hem, undrade om som fick nån napp.

Förjan hem hette Brahe, Tycho Brahe, stod det iaf på skylten.

Vatten

Inga kommentarer: